به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان هرمزگان، یوسف وطنخواه رئیس اداره راهداری و حملونقل جادهای شهرستان بندرلنگه در دیدار با خانواده شهید امیرعلی سالاری در این شهرستان با بیان اینکه تکریم خانواده شهدا وظیفه مسئولان است، اظهار کرد: یاد و خاطره ایثار و فداکاریهای شهدا همواره باید در جامعه زنده نگه داشته شود.
در ادامه وطن خواه از جزئیات شهادت و تشیع پیکر این شهید افزود: شهید سالاری در جریان جنگ ۴۰ روزه در شهر بندرکنگ بر اثر اصابت پرتابههای دشمن مجروح شده بود و پس از تحمل جراحات به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر این شهید والامقام با حضور خادمان آستان قدس رضوی در تاریخ هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۵ تشییع و در گلزار شهدای بهشت زینب (س) بندرلنگه به خاک سپرده شد.
در این دیدار که عبدالحسین سالاری نماینده امور ایثارگران راهداری شهرستان بندرلنگه نیز حضور داشت، وطنخواه سلام و پیام عباس شرفی مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان هرمزگان را به مادر این شهید ابلاغ کرد. وی در این نشست بر اهمیت ترویج فرهنگ ایثار تأکید کرد و با اهدای لوح تقدیر، از فداکاریهای این خانواده تجلیل به عمل آورد.